Za jejich postavení ručí SEO konzultant, který musí svůj obor ovládat naprosto dokonale. Musí sledovat trendy, umět udělat analýzu a prostě znát naprosto vše z oboru. Pokud se totiž začne web ocitat na nižších příčkách pomyslného žebříčku, je to známka toho, že SEO specialista není až takovým specialistou, nebo utekl někam do neznáma a o web už se nestará. Což je ovšem například pro prodejní web naprostá katastrofa. Tam níže nikdo nekliká, tam nikdo nechodí a zákazníci tak pomalu ubývají. Většinou to pak končí krachem celého webu.
Stává se ovšem, že se o web stará přímo jeho majitel pomocí zakoupeného SEO studia. Zpočátku dobrá věc se časem zašmodrchá tak, že pokud nemá majitel skutečně výborné znalosti, moc mu tohle zakoupené DVD nepomůže. Proto většinou takový člověk končí otázkou. SEO studio nebo SEO agentura? Zde je asi řešení jasné, ale lidé na to musí přijít sami, stejně jako přijdou na to, že prodej jejich věcí, nebo nabídku služeb zvýší mimo vlastního webu také reklama. Taková reklama může být v některých případech poměrně drahou záležitostí, a ne každému se chce takto investovat. Navíc nikdy nebude vědět, kolik lidí reklamu skutečně vidělo.
Televizní „měřiče“ jsou sice prima, ale ty změří, kdo měl kdy puštěný ten a ten program. To, že při reklamách diváci většinou odcházejí už nikdo nebere v potaz. Už z tohoto hlediska je lepší a levnější reklama na internetu. A nejlepší je ta, za kterou se neplatí. Ano, taková existuje a skutečně se za její umístění neplatí ani vindra. Ta se platí až poté, když na ni někdo klikne. Proto se to jmenuje reklama plať za klik. Anglicky Pay per click, zkratka PPC. Hodně podnikatelů se spojilo s PPC reklamou Brno a po nějaké době byly znát výsledky. Ten, kdo na reklamu klikl, tak většinou také nakoupil. Takže byl její účel splněn v plné míře. Neváhejte ani vy a udělejte totéž.