Stává se to poměrně často. Tvůrci webu to jistě znají. Volá jim člověk, bez základní představy a chce udělat web o tom, že bude prodávat zimní sportovní věci a rád by do večera prodejní web. Nevím, jak kdo reaguje, ale když jsem to testoval, tak většina reagovala velmi slušně a snažili se mi vysvětlit co a jak. Já pak hned uvedl věc na pravou míru a někteří byli ochotní na pár dotazů odpovědět. Přesto však za nej reakci považuji zaměstnance nejmenované firmy. Ten jen hlesl, „no tý vole“ a zavěsil.
Je to zcela pochopitelné. Laik nemá možnost být u toho jak se web postupně staví. Telefonáty typu, prosím přidejte mi tam dvě fotky a tři věty, pro vás je to práce na dvě minuty, jsou běžnou záležitostí. Ale web netvoří jen ten, kdo tam vkládá články a fotografie, web tvoří kolektiv. Většinou tři a více lidí. Navíc každý kolektiv přistupuje ke stavbě jinak i když veskrze zavedený postup dodržují.
Jeden z postupů je ten, že pokud už máte pohromadě branding, analýzy a scénář, můžete začít s vážnou prací. Tedy ne vy, ale kolektiv. Ten může být jakýkoli a odkudkoli, v dnešní době rychlé komunikace to není problém. Klidně může být z druhého konce republiky.
Lidé z tvorby webových stránek Brno jsou jedni z těch, které si můžete zvolit a já je také vřele doporučuji. Zde se skutečně nemusíte bát, že by se ulejvali a tahali z vás peníze jen tak. Tady to tak nefunguje a o jejich serióznosti svědčí velká spousta spokojených zákazníků.
Tato skupina sdružuje specialisty ze všech oborů, takže práce podle toho vypadá. Nesmí nastat jakýkoli zádrhel, zdržení neexistuje a práce jede tak, aby se dala zákazníkovi co nejdříve. Ani tím práce nekončí, protože pak je také třeba web testovat a poté se o něj patřičně starat. Musí se udržovat „v kondici“ a musí se objevovat na prvním místě ve vyhledávačích. Ale to je již další kapitola…